
To ensure safe maximum performance every time.
On this page you can see some examples of power measurements.
We measure the power of Saabs for several reasons:
- To check whether the Saab still reaches its power
- Diagnosis
- The effect of our recovery work
- The effect of the upgrades we have carried out
- The effect of our cleaning activities/products
Here you see a power measurement of a Saab / NEVS 9-3. we measured the power before cleaning the inlet path and after cleaning.
The difference is 16.1 HP and 13.9 NM more after the treatment, but also earlier power and much smoother.

Het wegen van de auto

De weegschalen

Het wegen van de auto

hier ziet u de ingangsmeting voor de behandeling van het inlaat traject

Hier ziet u de uitgangsmeting, na het reinigen van het inlaat traject.
Here you see a power measurement of a Saab 9-5 NG with new engine and XWD system. In addition, this Saab has a handmade stainless steel sports exhaust and software optimization. together this provides a healthy 335.8 HP and 509.2 NM

Het wegen van de Saab 9-5 AERO NG

Hier word de Saab gewogen op alle vier de wielen tegelijk

Hier ziet u de resultaten van het wegen. Het leuke is dat we per wiel wegen en zo ook de balans in de auto kunnen vaststellen.

Hier ziet u de vermogens grafiek.
Power measurement Stage 3 Saab 9-3. This Saab came to us with the suspicion of a loss of power. We then decided to start with a power measurement, which showed that the Saab had too little power, namely 247.5 HP and 382.2 NM. The first thought was that the wastegate might have become a bit weak. Upon disassembly, this suspicion turned out to be correct, we were able to adjust the actuator and then perform a power measurement. This resulted in a power of: 266.2 HP and 439.8 NM, which is a difference of 18.7 HP and 57.6 NM.
What is also interesting on the graph, in the last measurement you see that the power fluctuates somewhat at the end. That is not right, the Saab has an imitation rear silencer, the suspicion is that it may not allow exhaust gases to pass through as well as is necessary for this power.

Saab 9-3 B207 met slappe wastegate en wastegate rattle

hier ziet u de motorruimte van deze stage 3 9-3

De gewichten van de 9-3

Vermogensmeting met slappe wastegate actuator.

Vermogens meting na het bijstellen van de wastegate actuator.
This turbo X came to us with an XWD complaint. After resolving the XWD complaint, the turbo the power came in late and non-linearly, and it also didn't feel as fast as it should. This was an excellent opportunity to measure capacity and visualize what we feel. As you can see in the graph, there is nothing wrong with the power line stated by Saab. That confirmed our suspicion. The next step is to replace the distribution and provide the engine computer with the original software.

Het wegen van de 9-3 Turbo X sedan automaat

Het wegen van de 9-3 TX sedan automaat andere kant

De gewichten van de 9-3 Turbo X

Vermogensmeting van de 9-3 turbo X zonder werkende nokkenas verstelling

Vermogens grafiek van de turbo X door saab opgegeven
Power measurement Saab 9-3 Turbo X 6MT. We have been able to technically bring this Saab up to date with, among other things: new distribution, gaskets, seals, various. exhaust parts and some upgrades such as a Turbosmart wastegate actuator and the software was tailor-made in collaboration with DionHPT. The 3'' downpipe and DO88 intake set were already mounted. The reason for the distribution was the misfires, the out-of-round idling and the idea of too little power.
Ultimately, after all the work, this turbo X achieved a significant performance of 310 HP and 542NM

Het wegen van de turboX

Het wegen van de turbo X

Het wegen van de turbo X

De gewichten van de turbo X met bestuurder in de Saab

Vermogens grafiek ; 310 PK en 542 NM

246 Gram lucht per seconde op de Esid3, dit geeft voor andere esid gebruikers een indicatie van maximaal vermogen.

Inlaattemp na IC tijdens testen.
Deze turbo X is bij ons gekomen voor een complete check up en het stage 3 pakket.
We beginnen bij het begin, vermogen meten, waar staan we en waar gaan we naartoe. Na het wegen hebben we het vermogen kunnen vaststellen op 292.7 Motor PK en 476.1NM.
​



Niet gaan rekenen wat ik weeg.





Saab 9-3 Aero V6 cabriolet Hirsch Stage 1
Deze prachtige Hirsch cabriolet kwam bij ons voor een gezondheids check. Na een vacuum lekkage verholpen te hebben was het tijd om hem te meten. Het maximum vermogen is gemeten op 300.1 PK op de krukas en 522.1NM





